اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند
سرخط خبرها

مهاجرت ده‌ها نفر از کارشناسان فاوای شهرداری مشهد | انتقاد از وضعیت فیلترینگ و سرعت اینترنت

  • کد خبر: ۱۴۴۱۹۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
مهاجرت ده‌ها نفر از کارشناسان فاوای شهرداری مشهد | انتقاد از وضعیت فیلترینگ و سرعت اینترنت
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: طی یک‌سال اخیر تعداد زیادی از کارکنان این سازمان به خارج کشور یا شرکت‌های خصوصی خارج از مشهد مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بدیع‌ فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به‌صورت کلی حملات سایبری در مجموعه‌های دولتی اتفاق می‌افتد. در این چند وقت اخیر تعداد این حملات افزایش پیدا کرده است و ما تاکنون ۲۰۰‌هزار حمله سایبری به مجموعه شهرداری را شناسایی و دفع کرده‌ایم و خوشبختانه موردی که بخواهد آسیب برساند یا داده‌ها را از دست بدهیم، نداشته‌ایم.

وی با انتقاد از فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت طی ماه‌های اخیر در کشور‌ نیز گفت: متأسفانه این اقدام تأثیر زیادی روی کار ما گذاشته است. بخش عمده خدمات ما در مجموعه شهرداری و شهری بر بستر اینترانت داخلی است و کاهش سرعت اینترنت شاید در این قسمت اثرگذار نباشد، اما در قسمت دیگری که ما هم وابسته به سرعت اینترنت هستیم، نارضایتی ایجاد شده است که امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

به گفته مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ بیشترین نارضایتی را از سمت بهره‌بردار و سرویس‌گیرنده ایجاد کرده است. همچنین این اتفاق هزینه مالی مشخصی بر ما تحمیل نکرده است.

بدیع فرخد همچنین درباره مهاجرت برخی‌ کارشناسان سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز گفت: مهاجرت نخبگان و مختصصان IT یکی از چالش‌های ما در حوزه فاواست. چاره‌ای نیست و زمانی که بخش خصوصی یا خارج از کشور به نیروی متخصص بیشتری از آنچه اکنون دریافت می‌کند، بپردازد، نمی‌توان مانع شد، مگر اینکه بتوانیم ابزاری تهیه کنیم که از این نیروی نخبه حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابزار‌های حمایتی و تشویقی در اختیار همه مجموعه‌ها و مدیران قرار بگیرد، آمار این اتفاق را می‌توانیم کاهش دهیم و نیرو‌ها را به‌جای اینکه صادر کنیم، برای خودمان نگهداریم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد اضافه کرد: متأسفانه طی یک سال اخیر به تعداد انگشتان دست ها نیرو از سازمان فاوا به بخش خصوصی یا خارج از کشور مهاجرت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->