برخورد جدی با بهره‌برداران غیرمجاز منابع آبی در مشهد اعمال‌قانون یک هزار و ۲۷۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۶ خرداد ۱۴۰۳) توسعه فرهنگ‌سرای انتظار در دستور کار شهرداری مشهد تحویل اقلام اساسی آسیب دیدگان ناشی از سیل مشهد تاریخ جدیدی در مشهد هم‌زمان با بدرقه باشکوه «شهید جمهور» رقم خورد | تقدیر ویژه فرماندار از عملکرد شهرداری مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تشییع میلیونی «شهید جمهور» + فیلم توسعه پایدار و مقابله با بحران آب از مسیر آب‌های خاکستری | نگاهی به گام‌های شهرداری مشهد در مسیر بهره‌گیری از آب‌های خاکستری هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه‌راه خیام | فوت راکب موتورسیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور
سرخط خبرها

مهاجرت ده‌ها نفر از کارشناسان فاوای شهرداری مشهد | انتقاد از وضعیت فیلترینگ و سرعت اینترنت

  • کد خبر: ۱۴۴۱۹۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
مهاجرت ده‌ها نفر از کارشناسان فاوای شهرداری مشهد | انتقاد از وضعیت فیلترینگ و سرعت اینترنت
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: طی یک‌سال اخیر تعداد زیادی از کارکنان این سازمان به خارج کشور یا شرکت‌های خصوصی خارج از مشهد مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بدیع‌ فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به‌صورت کلی حملات سایبری در مجموعه‌های دولتی اتفاق می‌افتد. در این چند وقت اخیر تعداد این حملات افزایش پیدا کرده است و ما تاکنون ۲۰۰‌هزار حمله سایبری به مجموعه شهرداری را شناسایی و دفع کرده‌ایم و خوشبختانه موردی که بخواهد آسیب برساند یا داده‌ها را از دست بدهیم، نداشته‌ایم.

وی با انتقاد از فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت طی ماه‌های اخیر در کشور‌ نیز گفت: متأسفانه این اقدام تأثیر زیادی روی کار ما گذاشته است. بخش عمده خدمات ما در مجموعه شهرداری و شهری بر بستر اینترانت داخلی است و کاهش سرعت اینترنت شاید در این قسمت اثرگذار نباشد، اما در قسمت دیگری که ما هم وابسته به سرعت اینترنت هستیم، نارضایتی ایجاد شده است که امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

به گفته مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ بیشترین نارضایتی را از سمت بهره‌بردار و سرویس‌گیرنده ایجاد کرده است. همچنین این اتفاق هزینه مالی مشخصی بر ما تحمیل نکرده است.

بدیع فرخد همچنین درباره مهاجرت برخی‌ کارشناسان سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز گفت: مهاجرت نخبگان و مختصصان IT یکی از چالش‌های ما در حوزه فاواست. چاره‌ای نیست و زمانی که بخش خصوصی یا خارج از کشور به نیروی متخصص بیشتری از آنچه اکنون دریافت می‌کند، بپردازد، نمی‌توان مانع شد، مگر اینکه بتوانیم ابزاری تهیه کنیم که از این نیروی نخبه حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابزار‌های حمایتی و تشویقی در اختیار همه مجموعه‌ها و مدیران قرار بگیرد، آمار این اتفاق را می‌توانیم کاهش دهیم و نیرو‌ها را به‌جای اینکه صادر کنیم، برای خودمان نگهداریم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد اضافه کرد: متأسفانه طی یک سال اخیر به تعداد انگشتان دست ها نیرو از سازمان فاوا به بخش خصوصی یا خارج از کشور مهاجرت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->